Poczta Polska zamontuje co najmniej 750 automatów paczkowych pod marką Pocztex
W I poł. 2022 zamontujemy co najmniej 750 automatów paczkowych pod marką Pocztex - poinformowała Poczta Polska. Wskazano, że strategicznym partnerem spółki jest Jeronimo Martins Polska - właściciel sieci sklepów Biedronka.
Jak napisano, oferta Poczty Polskiej zostanie uproszczona i docelowo składać się będzie wyłącznie z dwóch produktów: paczki powszechnej i przesyłki kurierskiej Pocztex.
"Modyfikujemy portfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi, wdrażamy dedykowane funkcjonalności. Właśnie podpisaliśmy umowę na dostawę automatów paczkowych, aby w 2022 roku udostępnić klientom sieć obejmującą 2 tys. szt. takich urządzeń" – powiedział cytowany w komunikacie prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot. Wskazał, że co najmniej 750 automatów zostanie zamontowanych w sklepach sieci Biedronka. "W perspektywie kolejnych kliku lat spółka chce przeznaczyć ok. 300 mln w rozwój własnej sieci automatów" - dodał.
W ramach nowej usługi - jak napisano - klient będzie mógł wybrać jeden z trzech wariantów odbioru przesyłki: Pocztex Kurier (doręczenia przez kuriera pod wskazany adres); Pocztex Punkt(dostawa do największej sieci punktów odbioru); Pocztex Automat (dostawa do automatów paczkowych).
Wskazano, że w ramach oferty Pocztex, wprowadzonych zostaje pięć formatów przesyłek (S, M, L, XL, 2XL), od których uzależniona ma być opłata pocztowa.
Poinformowano też, że urządzenia Pocztex Automat będą wyposażone w ekran dotykowy oraz terminal płatniczy umożliwiający płatność kartą płatniczą lub BLIK-iem przy nadawaniu przesyłek lub odbiorze przesyłek pobraniowych. Przewidziano również udogodnienia dedykowane klientom o szczególnych potrzebach, takie jak specjalna klawiatura dla osób niewidomych i niedowidzących a także obsługa głosowa.
Wskazano, że równolegle z uruchomieniem automatów Poczta Polska planuje uruchomienie aplikacji mobilnej, zapewniającej m.in. funkcjonalności nadawania przesyłek Pocztex, ich śledzenia oraz odbioru z automatów paczkowych. Wytwórcą oprogramowania - jak napisano - będzie spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe. "Poczta zawarła już umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego oprócz aplikacji mobilnej na smartfony dostęp do dedykowanego Panelu Klienta dla osób korzystających z komputerów" - czytamy.
Zaznaczono, że strategicznym partnerem Poczty w zakresie lokalizacji automatów paczkowych jest Jeronimo Martins Polska S.A. – właściciel sieci sklepów Biedronka. (PAP)
Ewa Wesołowska
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. legnica24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Reklama
Reklama
Najczęściej komentowane
Ostatnie opinie
Cichy wielbiciel Pani Marta jest ładna. Zakochać się można :)
10 listopadaMarta Bilejczyk-Suchecka nowym dyrektorem Legnickiego Centrum Kultury