Logo Legnica24h.pl
Reklama
SofaMeble.pl - Eleganckie meble tapicerowane
Baseny ogrodowe, materace i akcesoria - sklep NajlepszeBaseny.pl

Od stycznia 2022 r. Rodzinny Kapitał Opiekuńczy przez iPKO i Inteligo

Od 4 stycznia 2022 r. PKO Bank Polski umożliwi swoim klientom składanie wniosków o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy bezpośrednio przez serwisy bankowości elektronicznej: iPKO oraz Inteligo.

© Materiały prasowe / PAP / PKO BP

Zależy nam na tym, aby złożenie wniosku o RKO było jak najprostsze dla rodziców i opiekunów” - podkreśla Iwona Duda, wiceprezes PKO BP, kierująca pracami zarządu.

Rodzinny Kapitał Opiekuńczy to rządowe wsparcie na drugie i kolejne dziecko w wieku od 12. do końca 35. miesiąca życia. Świadczenie, które wchodzi w życie 1 stycznia 2022 r., będzie przysługiwać bez względu na dochód i będzie wypłacane co miesiąc.

O sposobie wypłaty zdecydują rodzice, deklarując, czy chcą otrzymywać 1000 zł przez 12 miesięcy, czy 500 zł przez 24 miesiące. Łączne wsparcie, które może otrzymać rodzina, to 12 tys. zł na jedno dziecko.

Realizacją Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego, czyli przyznaniem i wypłatą świadczenia, zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Od 1 stycznia 2022 r. wnioski w sprawie przyznania świadczenia będzie można wypełnić na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, dokąd klienci PKO BP zostaną przekierowani z serwisu internetowego iPKO lub Inteligo.

Od 4 stycznia 2022 r. klienci będą mogli już składać wnioski bezpośrednio przez oba te serwisy.

Cieszę się, że po raz kolejny możemy umożliwić naszym klientom załatwianie spraw urzędowych przez bankowość elektroniczną, bo to dla nich wygoda i oszczędność czasu. Zależy nam na tym, aby złożenie wniosku o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy było jak najprostsze dla rodziców i opiekunów” - powiedziała wiceprezes Duda.

Klienci PKO BP, na mocy porozumienia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, korzystają z e-usług ZUS już od 5 lat.

PKO BP jako pierwszy umożliwił klientom korzystającym z serwisów bankowości elektronicznej składanie wniosków w programie „Rodzina 500+”. Klienci PKO BP złożyli do tej pory około 2,5 mln wniosków w programie „Rodzina 500+”. Składają również wnioski o „Dobry Start”.

Jak zaznaczyła wiceprezes, „PKO Bank Polski od początku aktywnie uczestniczy w budowie cyfrowego państwa i jest liderem wprowadzania przyjaznych oraz bezpiecznych rozwiązań, które pomagają obywatelom w szybkim i łatwym dostępie do usług e-administracji”.

PKO BP był również pierwszym bankiem, który umożliwił klientom zakładanie Profilu Zaufanego wraz z elektronicznym podpisem, który potwierdza tożsamość w systemach e-administracji. W 2019 roku bank został też pierwszym dostawcą e-Tożsamości.

Dzięki temu klienci zyskali nie tylko możliwość prostszego i wygodniejszego logowania się do systemów administracji, ale też zdalnego załatwiania spraw urzędowych.

Reklama

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@legnica24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. legnica24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Reklama
Reklama
Ostatnie opinie
Reklama

 

legnica24h.pl

Portal informacyjny dla mieszkańców Legnicy i okolic. Znajdziesz tutaj najświeższe informacje, zdjęcia oraz filmy.