Logo Legnica24h.pl
Reklama
SofaMeble.pl - Eleganckie meble tapicerowane
Baseny ogrodowe, materace i akcesoria - sklep NajlepszeBaseny.pl

Miejski Rzecznik Konsumentów pomoże wierzycielom Centrum Energetycznego

Miejski Rzecznik Konsumentów w Legnicy pomoże poszkodowanym w zgłoszeniu wierzytelności upadłego Centrum Energetycznego. Muszą jednak do 16 stycznia zgłosić sądowi w Warszawie swoją wierzytelność.

© Materiały prasowe / UM Legnica

Dotyczy to osób, które od połowy września ub. roku płaciły upadłej spółce za prąd lub gaz, nie wiedząc, że firma już ich nie sprzedaje.

– Wszystkie osoby potrzebujące pomocy w przygotowaniu zgłoszenia wierzytelności będą przyjmowane poza godzinami konsultacji, po wcześniejszym umówieniu terminu pod numerem telefonu 76 7212138 – informuje biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Legnicy.

Jak podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Energetyczne Centrum było alternatywnym sprzedawcą prądu. 11 września Centrum przestało sprzedawać prąd, a dzień później gaz. Natomiast 3 grudnia sąd ogłosił upadłość spółki. Z sygnałów, które napływały do Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że wiele osób było nieświadomych, że od momentu, w którym Centrum przestało sprzedawać prąd i gaz, to sprzedawca rezerwowy wystawia im rachunki. W wielu przypadkach konsumenci nadal płacili Energetycznemu Centrum, mimo że firma nie świadczyła usług.

Co możesz zrobić:

1. Jeżeli do 2 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres, w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu) możesz odzyskać pieniądze. Musisz zgłosić sądowi wysokość rachunków, które zapłaciłeś.

Wypełnij w dwóch egzemplarzach zgłoszenie wierzytelności. Wyślij je do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych, ul. Czerniakowska 100 A, 00-454 Warszawa, Sędzia-Komisarz SSR Kamila Wasilewska. Podaj sygnaturę sprawy, czyli: X GUp 1078/18. Masz na to czas do 16 stycznia.

Gdy nie wiesz, jak napisać pismo, zgłoś się do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub do Stowarzyszenia Aquila, które ci pomoże -  kontakt@prawo-konsumenckie.pl.

2. Jeżeli po 3 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres, w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu), w celu otrzymania zwrotu sugerowany jest kontakt z kancelarią syndyka w Kielcach, ul. Batalionów Chłopskich 48, 25-671 Kielce, e-mail kancelaria.kielce@saltarski.com.

(Źródło: UOKiK)

Reklama

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@legnica24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. legnica24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Reklama
Reklama
Ostatnie opinie
Reklama

 

legnica24h.pl

Portal informacyjny dla mieszkańców Legnicy i okolic. Znajdziesz tutaj najświeższe informacje, zdjęcia oraz filmy.