Legnicki Rower Miejski z masą udogodnień
Legnica zajęła 24. miejsce w Rankingu Systemów Rowerów Miejskich 2019. W zestawieniu udział wzięło 39 systemów, które mogły otrzymać 320 punktów. Legnicki Rower Miejski zdobył ich 210, wyprzedzając m.in. Olsztyn, Rzeszów i Sosnowiec.
Dolnośląski gród nad Kaczawą posiada rozległe tereny parku miejskiego i klimat, który zalicza się do najcieplejszych w kraju. Czy w związku z tym rowerowy system miejski jest otwarty dłużej niż w innych miejscach?
Pod względem długości sezonu Legnica zajmuje 11. miejsce. W dolnośląskim mieście rower wypożyczamy od 25 lipca do końca października.
Legnicki system może pochwalić się dużą ilością dodatkowych udogodnień. Wśród nich warto wymienić różnorodność modeli oraz bezpłatne wypożyczanie rowerów za pomocą karty Multisport. Nad Kaczawą do dyspozycji są nie tylko podstawowe rowery miejskie, ale również modele cargo/familijne, dziecięce, a nawet tandem. W tej kategorii Legnica zdobyła 2. miejsce, ustępując wyłącznie Wrocławowi i remisując ze Stalową Wolą oraz warszawskim Veturilo.
Pod względem ilości osób zapisanych w systemie Legnica zdobyła 17. miejsce. Legniczanie dość chętnie wsiadają na dwa kółka – 7% mieszkańców założyło konto w systemie. Zapisana osoba przeciętnie korzystała z systemu średnio 6 razy w roku.
W Legnicy przypada 910 mieszkańców na jeden rower. 14 punktów w tej kategorii dało miastu 26. pozycję. Z kolei 20. miejsce Legnicki Rower Miejski zajął w przypadku ilości stacji – jest ich 12, a jedna wypożyczalnia przypada na 5 km2.
Jeśli chodzi o koszt korzystania z systemu, polskie miasta nie różnią się zbytnio. Opłata za pierwszą godzinę jazdy wynosi symboliczną złotówkę – nie inaczej jest w 24 innych aglomeracjach. Nad Kaczawą płaci się już za pierwsze 20 minut na siodełku. Zwykle w polskich miastach trzeba dokonać także opłaty inicjacyjnej po zapisaniu się w systemie. W przypadku Legnicy wynosi ona 10 zł, podobnie jak w 32 innych miastach.
Stołeczny system Veturilo drugi raz z rzędu zdobył pierwsze miejsce w rankingu. Co ciekawe Warszawa może pochwalić się także drugim systemem rowerów miejskich Acrobike. Oferuje on rowery czwartej generacji, które nie wymagają stacji. Wystarczy wypożyczyć jednoślad na ulicy i odstawić go w dowolnym miejscu w zasięgu wyznaczonych stref.
Więcej informacji na temat rowerów publicznych w innych polskich miastach znaleźć można na: https://www.dadelo.pl/blog/systemy-rowerow-miejskich.
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. legnica24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Reklama
Reklama
Najczęściej komentowane
Ostatnie opinie
Cichy wielbiciel Pani Marta jest ładna. Zakochać się można :)
10 listopadaMarta Bilejczyk-Suchecka nowym dyrektorem Legnickiego Centrum Kultury