Czytaj i bądź
Kiedyś zapewne czytaliśmy więcej książek. Wynikało to z tempa życia, ilości czasu wolnego oraz braku innych sposobów na relaks.
Obecnie telewizja kusi setkami programów, a ze smartfonami oraz Internetem praktycznie się nie rozstajemy i ciężko jest książce wygrać z taką konkurencją o uwagę. Poza tym stale zauważalna jest tendencja do ekranizacji oraz adaptacji lektur szkolnych oraz bestsellerów, a to dla wielu jest automatycznym zwolnieniem z konieczności przeczytania tej historii. Być może takie postrzeganie świata nieco go zubaża, ale z drugiej strony trzeba spojrzeć na to w inny sposób. Dla wielu młodych ludzi na przykład historia Harrego Pottera była pretekstem do tego, by sięgnąć po książkę, a cała strategia marketingowa była przygotowana w taki sposób, że dzieci i młodzież z niecierpliwością oczekiwały kolejnego tomu sagi.
Czytaj, co lubisz
Oczywiście najlepiej sprzedają się bestsellery książkowe. Po pierwsze działają modne strategie marketingowe, które skutecznie promują nowości literackie oraz traktują książki jako swoisty towar, który po prostu trzeba atrakcyjnie sprzedać. Dla mola książkowego takie sposoby na docieranie do potencjalnego klienta są kwestią drugorzędną, ale wiele jest osób, które sięgają po konkretne tytuły właśnie z racji tego, że otrzymały one jakąś nagrodę, napisała do niej blurb znana osoba czy też znajdują się na liście bestsellerów amerykańskich czy też polskich. Wydawcy coraz częściej pokazują książkę jako towar niezwykle atrakcyjny, o który należy zabiegać, a tym samym kampanie są niezwykle kreatywne i co najważniejsze odnoszą skutek. Książki bestsellery, jak i literatura niszowa sprzedają się wyśmienicie, a popularność audiobooków czy e-booków wcale nie zaszkodziła potędze zadrukowanych kartek papieru.
To się opłaca
Książki nie należą do najtańszych rozrywek proporcjonalnie do naszych zarobków. Z drugiej strony zawsze możemy skorzystać z ofert dobrze zaopatrzonych bibliotek. Są jednak tacy ludzie, którzy lubią przeczytaną książkę mieć na półce, a tym samy dokładają wszelkich starań, by po prostu kupić ją w atrakcyjnej cenie. To jeden w ważniejszych powodów, dla których niezwykle popularne stało się robienie zakupów w sieci. Oczywiście ten trend nie dotyczy tylko i wyłącznie książek, bo rynek e-commerce zrewolucjonizował już całe nasze myślenie o zakupach jako takich. Poza ceną księgarnie online kuszą zdecydowanie większym wyborem i różnorodnością asortymentu – nawet tego specjalistycznego czy też niszowego. Kurier dowiezie nam paczkę do domu lub odbierzemy ją w punkcie czy w paczkomacie i już możemy utonąć w lekturze. Co istotne, zakupy możemy zrobić, kiedy chcemy – nawet w niedziele, co jest oczywiście nie do przecenienia.
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. legnica24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Reklama
Reklama
Najczęściej komentowane
Ostatnie opinie
Cichy wielbiciel Pani Marta jest ładna. Zakochać się można :)
10 listopadaMarta Bilejczyk-Suchecka nowym dyrektorem Legnickiego Centrum Kultury