Logo Legnica24h.pl
Reklama
Koparka Jawor - roboty budowlane

Badanie: we wrześniu wzrosły ceny w sieciach handlowych

We wrześniu średnia cena koszyka zakupowego w sieciach handlowych wzrosła o 2,68 zł, czyli o 1,2 proc. w porównaniu o sierpnia br. – wynika z badania przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency.

© Materia??y prasowe / PAP

We wrześniu 2021 roku "Badanie i Raport Koszyk Zakupowy" wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 226,97 zł, co oznacza wzrost o 2,68 zł, czyli o 1,2 proc. w porównaniu do sierpnia br. Zaznaczono, że wzrost cen zaobserwowano w 7 na 11 analizowanych sieci. Napisano, że najtańsze zakupy można było zrobić w sieci Auchan, gdzie średnia cena koszyka zakupowego wyniosła 204,47 zł, natomiast najwyższą wartość koszyka we wrześniu br. eksperci ASM Sales Force Agency odnotowali w sieci Cash&Carry, "gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 248,67 zł, czyli o ponad 21 proc. więcej niż w najtańszych sklepach Auchan".

W raporcie napisano, że największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci E.Leclerc (3,76 proc.). Eksperci zauważyli też, że najwięcej produktów z cenami minimalnymi (17) oferował Auchan, natomiast najmniej Biedronka (1 produkt) oraz Intermarché (3 produkty). Wskazano również, że we wrześniu najtańsze zakupy można było zrobić w dyskontach, gdzie średnia cena koszyka wyniosła 217,17 zł.

Zaznaczono, że spośród 11 analizowanych sieci, w sześciu odnotowano spadek cen wobec 2020 roku. Były to - jak napisano - min.: Makro (-11,02 proc.), Lidl (-8,89 proc.) czy E.Leclerc ( -4,52 proc.), przy czym największy spadek cen koszyka odnotowano w sieci Makro, w której średnia cena we wrześniu 2021r. była niższa o 26,26 zł niż przed rokiem.

Wyliczono, że koszyk złożony z najtańszych produktów kosztował we wrześniu 180,29 zł (więcej o 3,98 zł niż w sierpniu), natomiast koszyk produktów najdroższych - 288,63 zł (mniej o 0,38 zł niż w sierpniu).

W "Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy" przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły sie? najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii (tj. nabiał, mięso i wędliny, napoje, słodycze, alkohole, chemia domowa, kosmetyki i inne). Wskazano, że w największym stopniu w skali roku staniały produkty sypkie (17,59 proc.), natomiast największy wzrost cen (27,78 proc.) odnotowano w kategorii produktów tłuszczowych.(PAP)

Ewa Wesołowska

Reklama

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@legnica24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. legnica24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Reklama
Reklama
Ostatnie opinie
Reklama

 

legnica24h.pl

Portal informacyjny dla mieszkańców Legnicy i okolic. Znajdziesz tutaj najświeższe informacje, zdjęcia oraz filmy.