Badanie: we wrześniu wzrosły ceny w sieciach handlowych
We wrześniu średnia cena koszyka zakupowego w sieciach handlowych wzrosła o 2,68 zł, czyli o 1,2 proc. w porównaniu o sierpnia br. – wynika z badania przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency.
We wrześniu 2021 roku "Badanie i Raport Koszyk Zakupowy" wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 226,97 zł, co oznacza wzrost o 2,68 zł, czyli o 1,2 proc. w porównaniu do sierpnia br. Zaznaczono, że wzrost cen zaobserwowano w 7 na 11 analizowanych sieci. Napisano, że najtańsze zakupy można było zrobić w sieci Auchan, gdzie średnia cena koszyka zakupowego wyniosła 204,47 zł, natomiast najwyższą wartość koszyka we wrześniu br. eksperci ASM Sales Force Agency odnotowali w sieci Cash&Carry, "gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 248,67 zł, czyli o ponad 21 proc. więcej niż w najtańszych sklepach Auchan".
W raporcie napisano, że największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci E.Leclerc (3,76 proc.). Eksperci zauważyli też, że najwięcej produktów z cenami minimalnymi (17) oferował Auchan, natomiast najmniej Biedronka (1 produkt) oraz Intermarché (3 produkty). Wskazano również, że we wrześniu najtańsze zakupy można było zrobić w dyskontach, gdzie średnia cena koszyka wyniosła 217,17 zł.
Zaznaczono, że spośród 11 analizowanych sieci, w sześciu odnotowano spadek cen wobec 2020 roku. Były to - jak napisano - min.: Makro (-11,02 proc.), Lidl (-8,89 proc.) czy E.Leclerc ( -4,52 proc.), przy czym największy spadek cen koszyka odnotowano w sieci Makro, w której średnia cena we wrześniu 2021r. była niższa o 26,26 zł niż przed rokiem.
Wyliczono, że koszyk złożony z najtańszych produktów kosztował we wrześniu 180,29 zł (więcej o 3,98 zł niż w sierpniu), natomiast koszyk produktów najdroższych - 288,63 zł (mniej o 0,38 zł niż w sierpniu).
W "Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy" przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły sie? najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii (tj. nabiał, mięso i wędliny, napoje, słodycze, alkohole, chemia domowa, kosmetyki i inne). Wskazano, że w największym stopniu w skali roku staniały produkty sypkie (17,59 proc.), natomiast największy wzrost cen (27,78 proc.) odnotowano w kategorii produktów tłuszczowych.(PAP)
Ewa Wesołowska
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. legnica24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Reklama
Reklama
Najczęściej komentowane
Ostatnie opinie
Cichy wielbiciel Pani Marta jest ładna. Zakochać się można :)
10 listopadaMarta Bilejczyk-Suchecka nowym dyrektorem Legnickiego Centrum Kultury
jasia z Łomży a pana tatuś kim był?
31 styczniaOdznaczeni Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski